Nauka

Zbog kose vaše kretanje više nije tajna

Sarajevo-x.com
Naučnici s Univerziteta u Utahu su došli do otkrića da različite forme prisustva hidrogena i oksigena u lokalnoj pitkoj vodi variraju od regiona do regiona širom zemlje. Ovi elementi se inkorporiraju u kosu dok ona raste, obavio je naučni online magazin LiveScience.

Tragovi u kosi mogu pokazati gdje je osoba nedavno živjela ili kuda je putovala, a što je najvažnije, ovakva saznanja mogu pomoći policiji da otkrije nedavna kretanja kriminalaca.

„Ti si ono što piješ, i to je zabilježeno u tvojoj kosi“, obznanio je istaknuti istraživač Thure Cerling.

Voda se, naravno, sastoji od dva elementa: hidrogena i oksigena. Ovi elementi se mogu javiti i različitim oblicima, zvanim izotopi, koji su verzije istog hemijskog elementa ali sa različitim brojem neutrona u njihovim nukleusima.

Cerling i njegov kolega James Ehleringer su otkrili postojanje jake veze između razine izotopa hidrogena i oksigena u kosi i u pitkoj vodi.

Različiti nivoi izotopa se vezuju za različite lokacije, zavisno od toga kako kiša mijenja zemlju. Kako se oblaci pomjeraju preko okeana i preko zemlje, voda sa težim izotopima, uglavnom, pada prva, tako da pitka voda u blizini obale ima više oksigena-18 i hidrogena-2, nego što je to slučaj sa vodom u unutrašnjosti zemlje.

Tim istraživača predvođenih Cerlingom i Ehleringerom skupio je uzorke kose iz brijačnica, kao i uzorke vode sa raznih česmi širom 65 gradova i 18 država unutar SAD-a. Nakon što su uporedili uzorke, uspjeli su kreirati mape različitih boja, koje pokazuju kako se izotopi mijenjaju od regiona do regiona. Istraživači nisu u stanju tačno otkriti lokaciju, ali mogu dati generalan uvid u to gdje bi se osoba mogla nalaziti.

„Moguće je reći da li se radi o osobi koja je iz Utaha ili Teksasa, ali nije moguće ustanoviti da li je riječ o osobi iz Chicaga ili Kansas Citiya“, zaključili su Ehleringer i Cerling.