Riješena misterija

Zbog erupcije vulkana nastao kameni pojas na Novom Zelandu

Klix.ba
Otkiven je mogući uzrok stvaranja misterioznog kamenog pojasa koji je nedavno otkriven u blizini obala Novog Zelanda. Satelitske fotografije NASA-e su kao glavnog krivca pokazale erupciju podvodnog vulkana nazvanog Havre Seamount.

Brod HMNZS Canterbury je 9. augusta otkrio plutajući pojas sačinjen od kamenja u blizini obala Novog Zelanda. Pojas je bio dug 482 kilometra, a širok oko 48 kilometara.

"Izgledalo je kao da se kamenje nalazi oko pola metra iznad površine talasa. Kada bi se prema njemu okrenuo izvor svjetla, kamen se presijavao blještavom bijelom bojom", kazao je poručnik Tim Oscar u svojoj izjavi.

Ovo kamenje, koje je nastalo brzim hlađenjem lave, je prepuno pora zbog gasa koji je nestajao iz njega dok se lava hladila. Rezultat je lagano kamenje koje može plutati. Odakle je došlo ovo kamenje, to je bila prava misterija. Kada je kamenje otkriveno, sumnjalo se da je glavni krivac podvodni vulkan Monowai. Međutim, Monowai je udaljen nekoliko stotina kilometara sjeverno i zbog toga je isključen sa liste, piše LiveScience.

Kako bi pronašli uzrok, naučnici su pregledali satelitske snimke. Tek nakon detaljnog pregleda je uočen mogući krivac. Na satelitskim snimcima se od 19. jula ove godine mogao vidjeti pepeo pomiješan sa vodom i plutajuće kamenje. Preklapanjem satelitskih fotografija sa topografijom morskog dna, Havre Seamount se izdvojio kao najvjerovatniji uzrok.

Uzorci kamenja uzetog sa plutajućeg pojasa će biti detaljno analizirani.