Goodbye Phoenix

Završena NASA-ina misija na Marsu

Sarajevo-x.com
Foto: AP
Naučnici američke svemirske agencije NASA objavili su u utorak da je misija Phoenixa na Marsu završena, pet mjeseci nakon što je ova letjelica dotakla tlo Crvene planete.

Tim stručnjaka objasnio je da s Phoenixa već više od sedam dana nema nikakvih informacija. Smatra se da je letjelica pregorjela kratko nakon što je pješčana oluja blokirala put svjetla prema njenim solarnim panelima, prenosi AP.

Iako će dva satelita još nekoliko sedmica orbitirati oko Marsa i čekati informacije sa Phoenixa, šanse da se to desi veoma su male.

"Mi sada zapravo proglašavamo kraj misije", zaključio je Barry Goldstein iz NASA-ine Jet Propulsion laboratorije misiju koja je koštala 475 miliona američkih dolara.

Ipak, gašenje je bilo očekivano. Sa dolaskom zime na ovu planetu bilo je samo pitanje vremena kad će se Phoenix smrznuti, istakli su naučnici.

"Zaista je ovo bila velika avantura", prokomentarisao je Doug McCuistion, vođa programa proučavanja Marsa od maja ove godine. Misija je imala dobre rezultate jer su naučnici imali priliku otkriti mnoštvo novog kao što je smrznuta so ispod površine koju je letjelica dotakla i "probala".

Na drugoj strani, nije manjkalo ni tehničkih poteškoća, posebno sa vratima letjelice koja se nisu otvarala. Originalno kreirana da traje tri mjeseca, letjelica Phoenix trajala je nešto više od pet mjeseci te uspješno slala pronađeno na analizu. Ipak, vremenske prilike na Marsu prouzrokovale su brojne probleme. Zadnji put je komunicirala sa Zemljom 2. novembra, ali ima i onih koji se još nadaju da će poslati nove informacije.