Istraživanja
0

Zašto avantura stvara dobar osjećaj?

Sarajevo-x.com
Foto: Reuters
Foto: Reuters
Naučnici su identificirali područje mozga koje nas čini avanturistički raspoloženim. Ujedno se radi o rezultatu istraživanja koji objašnjava zašto ljudi rutinski “padaju” na nove proizvode kada ih kupuju.

Koristeći se snimcima mozga, kako bi se ispitao dotok krvi, britanski naučnici su otkrili da je područje mozga, poznato kao ventralni striatum, bilo mnogo aktivnije kada su ispitanici birali neobičnije predmete u testovima.

Ventralni striatum je uključen u proces nagrađivanja u mozgu putem oslobađanja neurotransmitera, kakav je dopamin. Naučnici vjeruju da se upravo postojanje ovog mehanizma pokazalo kao prednost od evolucionarne važnosti kada je u pitanju skupljanje nepoznatih predmeta.

“Otkrivati novo i nepoznato je fundamentalna tendencija u ponašanja ljudi i životinja. Ima smisla pokušati nove opcije koje se mogu pokazati kao povoljne na duge staze”, izjavila je Bianca Wittman sa Welcome Trust Centre for Neuroimaging na University College u Londonu.

Neki izbori mogu biti opasni i, u modernom svijetu, odabir novog proizvoda čini potrošače prijemčivim za nove i razne marketinške strategije.

Sistem pozitivnog feedbacka u mozgu također može proizvesti negativne posljedice.

“U ljudima, povećana potražnja za novitetima igra važnu ulogu u kockanju i ovisnosti o drogama, od kojeg je oboje posredovano pogrešnim funkcionisanjem oslobađanja dopamina”, izjavio je Nahtaniel Daw, sa New York Univerziteta, koji je također sarađivao na studiji.

Ova otkrića su, kako saznaje Reuters, objavljena u žurnalu “Neuron”.