{{error}}

Unesite e-mail:

S
6.6.2006. u 10:43
Uzročnici debljine u mozgu?
Koristeći tomografsku emisiju pozitrona (PET) u proučavanju moždanih neuroreceptora, a u vezi sa prekomjernom težinom, naučnici se približavaju otkrivanju važnih informacija o neuro-biološkim mehanizmima koji su zaslužni za debljinu, tvrdi grupa danskih naučnika.
TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA
"Putem našeg molekularnog istraživanja, otkrili smo da prekomjerno teški ljudi imaju više određenih vrsta serotonin receptora (tzv. 5-HT2A receptora) u svojim mozgovima", rekao je David Erritzoe, jedan od naučnika iz Neurobiology Research Unit and Center for Integrated Molecular Brain Imaging u Kopenhagenu.
Serotonin je hemijska supstanca u mozgu koja učestvuje u regulaciji mnogih funkcija, uključujući apetit, spavanje i emocije. "Ova veza ukazuje da je 5-HT2A receptor od krucijalnog značaja za reguliranje tjelesne težine, te se ovaj receptor stoga mora iskoristiti kao glavni regulator apetita", rekao je Erritzoe, koji je ujedno i jedan od autora knjige "Overweight Associated With Increased Serotonin 2A Receptor Binding in Humans", prve knjige koje se bavi vezom između 5-HT2A i tjelesne težine.
Prekomjerna težina među odraslima se znatno povećala u SAD-u, bez obzira na starosnu dobu, rasu, etničku pripadnost ili spol. Izvještaji tvrde da oko 30% Amerikanaca (ili oko 60 miliona) starijih od 20 godina su prekomjerno teški, a procent djece i omladine koja imaju isti problem je također znatno porastao.