Nauka

Utjecaj matičnih ćelija na Parkinsonovu bolest

FENA
Parkinsonova bolest je neurološki poremećaj koji pogađa milione ljudi širom svijeta. Bolest je uzrokovana smanjenjem količine spoja pod nazivom dopamin koji ćelije mozga koriste za međusobnu komunikaciju, a očituje se postepenim gubitkom kontrole kretanja i velikim brojem komplikacija koje na kraju dovedu do smrti.

Doktor Eugene Redmond, profesor psihijatrije i neurohirurgije na Univerzitetu Yale u saveznoj državi Connecticut i njegove kolege bave se istraživanjem efekta ljudskih matičnih ćelija na mozak eksperimentalnih majmuna koji su oboljeli od Parkinsonove bolesti.

"Prvo hemijskim putem izazovemo parkinsonizam kod majmuna, a onda im u mozak prenesemo ljudske matične ćelije koje imaju mogućnost diferencijacije u dopaminske neurone. Nastojimo ustanoviti da li okolne ćelije majmunskog mozga mogu utjecati na sazrijevanje ovih ćelija. Ono čemu se nadamo je poboljšanje simptoma Parkinsonove bolesti", izjavio je dr. Redmond o njihovom eksperimentalni pristup ovom problemu.

Grupa je uistinu zabilježila drastične promjene u zdravstvenom stanju eksperimentalnih životinja. Od gotovo potpuno nemoćnih životinja, oni su se ponovo počeli samostalno kretati i hraniti.

Doktor Redmond pojašnjava da rezultati ukazuju na to da su ćelije majmunskog mozga uspjele usmjeriti ljudske matične ćelije na diferencijaciju u stanice koje proizvode dopamin. Na ovoj je grupi sada da ustanovi da li će poboljšanje zdravstvenog stanja trajati duže od nekoliko mjeseci.

Rezultati ove studije objavljeni su u naučnom časopisu "Proceedings of the National Academy of Science".