Britanski naučnici otkrivaju

Uskoro stiže sintetička krv

Sarajevo-x.com
Britanski naučnici tvrde da su pronašli način kako da proizvedu sintetičku ljudsku krv od matičnih ćelija embrija, prenosi Daily Mail.

Rezultat ovog, kako mnogi smatraju, revolucionarnog otkrića, bile bi sigurne transfuzije krvi koja bi sasvim sigurno bila zaštićena od virusa i infekcija kao što su smrtonosni virus HIV-a i hepatitisa.

Isto tako, sintetička krv bi se mogla proizvoditi u neograničenim količinama što bi pomoglo milionima bolesnika širom svijeta.

Sintetička krv dobijaće se iz matičnih ćelija donora koji imaju 0 negativnu krvnu grupu.

Trogodišnji projekat vodiće nekoliko uglednih britanskih i svjetskih istraživačkih organizacija, Scottish National Blood Transfusion Service (SNBTS), NHS Blood and Transplant i Wellcome Trust.

U eksperimentima će se koristiti matične ćelije embrija preostalih od in vitro oplodnje, i to one ćelije koje su genetski predodređene da razviju O negativnu krvnu grupu, jedinu krvnu grupu koju može primiti svaki pacijent.

Ova krvna grupa izrazito je rijetka (obuhvata samo oko 7 posto svjetske populacije) ovim putem bi se mogla proizvoditi u neograničenim količinama.

Etički gledano, korištenje matičnih ćelija embrija u eksperimentalne svrhe izaziva mnoge kontroverze, no naučnici ističu da u ovom slučaju se radi o izrazito plemenitom cilju i spašavanju ljudskih života.