Nauka
0

Uskoro iPod koji priča

Sarajevo-x.com
Iako su potpuno promijenili navike slušanja muzike širom svijeta, geniji kompanije Apple još uvijek nisu zadovoljni učinjenim. Naime odgovorni su za još jednu inovaciju: iPod koji priča.

Novi iPod će vam sam reći koja pjesma slijedi, tako da ne morate uopšte pogledati u ekran. Novi način slušanja vaših omiljenih pjesama omogućava sigurniju i lakšu upotrebu iPoda tokom vožnje auta, bicikla te u drugim sličnim situacijama.

Posljednjom inovacijom stručnjaci kompanije Apple nastoje smiriti javnost koja je izrazila ozbiljnu zabrinutost zbog značajnog porasta nesreća biciklista, pješaka i vozača, direktno izazvanih njihovom nepažnjom i izolacijom od okruženja koje uzrokuju slušalice.

Predstavnici Applea odbili su dati bilo kakav komentar o dizajnu novog iPoda , ali već registrovani patent u SAD-u svakako potvrđuje izlazak šeste generacije iPoda koja će konvertovati svima dobro poznate tekstualne menije u glasovne poruke.

Ovaj genijalni sistem moći će se koristiti preko kućnih PC računara i inteligentnih softvera. Do sada smo navikli da preko računara samo downloadujemo pjesme na iPod, ali ovaj put vaš računar će analizirati naslov svakog albuma, pjesme i izvođača te konvertovati ih u glasovne fajlove koji će biti uploadovani na iPod zajedno sa pjesmama.

Korisnici će i dalje moći normalno koristiti Clickwheel, ali sada mogu i čuti nazive pjesama i grupa preko slušalica.

Pretvaranje teksta u glasovne poruke desetljećima je bio glavni cilj kompjuterske industrije, ali prve verzije nove tehnologije naišle su na velike probleme zbog složenosti pojedinih riječi i naziva.

Međutim iz Applea poručuju da će njihov sistem razbiti riječi na način koji će omogućiti savršeno izgovaranje i najsloženijih naslova pjesama te imena izvođača. Spomenuto je i da će vjerovatno upotrijebiti glasove poznatih glumaca, kako bi iPod imao ljudski glas, uz dašak glamura. Vjerovatno će postojati i muški i ženski glasovi za različite odjeljke iPod menija.

Očekuje se da će ovakav strateški potez Applea izazvati novi rat u industriji digitalnih playera, jer će konkurentski proizvođači nastojati stalno ugrađivati nove dodatke u svoje digitalne playere kako bi opstali na tržištu.

iPod i iTunes već zauzimaju oko 80% tržišnog udjela u SAD-u i Ujedinjenom Kraljevstvu, te više od polovine europskog online muzičkog tržišta.

Ono što je najvažnije, uređaj koji govori obezbijedit će iPodu prijeko potrebnu novu konkurentsku prednost na stalno rastućem tržištu digitalnih muzičkih uređaja budući da su preferencije potrošača ka iPodu počele lagano opadati.

Glavni uzrok pada prodaje iPoda jeste niz tehničkih problema sa kojima se korisnici suočavaju, te optužbe o lošim radnim uslovima u kineskim tvornicama gdje se izrađuju.

Vezani članci