Snimljena NIRCam kamerom

Uran na novoj fotografiji teleskopa James Webb izgleda kao portal u drugu dimenziju

D. B.
Svemirski teleskop James Webb napravio je novu sjajnu fotografiju uoči druge godišnjice njegovog lansiranja.

Američka svemirska agencija NASA i Evropska svemirska agencija ESA, koje upravljaju teleskopom uz Kanadsku svemirsku agenciju CSA, podijelile su fotografiju ledene planete Urana. Na ovoj fotografiji se može vidjeti nešto poput sjajnog plavog klikera koji se talasa u crni okean, a nastala je zahvaljujući infracrvenim filterima teleskopa kako bi se uhvatile talasne dužine koje budući putnici u svemir neće vidjeti golim okom.

U poređenju s generičkim fotografijama Urana koje je napravila svemirska letjelica Voyager 2 osamdesetih godina prošlog stoljeća, teleskop Webb je ponudio živopisniju fotografiju. Na fotografiji je "uhvaćena" svjetlost u infracrvenom spektru, a senzori su otkrili "čudan i dinamičan ledeni svijet ispunjen uzbudljivim atmosferskim karakteristikama", naveo je tim koji upravlja teleskopom.

Na novoj fotografiji su prikazani prstenovi planete koji je okružuju, uljučujući "neuhvatljivi Zeta prsten", koji je najdublji, blijed i raštrkan. Također, vidi se i sjeverna polarna kapa, bijela mrlja blizu centra.

Fotografija prikazuje i 14 od 27 Uranovih mjeseca, a među njima su Oberon, Titania, Umbriel, Juliet, Perdita, Rosalind, Puck, Belinda, Desdemona, Cressida, Ariel, Miranda, Bianca i Portia.

Za ovu fotografiju je teleskop koristio četiri NIRCam filtera, F140M (plava), F210 M (žuta), F300 M (cijan) i F460M (narandžasta).

Na fotografiji objavljenoj ranije ove godine je prikazan Uran u samo dva filtera, plavom i narandžastom, a rezultat je bio "primitivniji" pogled na ledenog diva.

Uran ima dosta leda, rotira se na 98 stepeni, dok suprotna strana planete ulazi u ekstremnu hladnoću i tamu tokom četvrtine uranske godine. Uranska godina traje oko 84 zemaljske, što znači da zima na tamnoj strani planete traje 21 godinu.

Astronomi vjeruju da će fotografije teleskopa James Webb pomoći da bolje razumiju Uran, posebno prsten Zeta, što je važno za buduće misije. Također, oni fotografije smatraju prilikom za učenje o gotovo 2.000 dokumentovanih egzoplaneta u drugim solarnim sistemima koji dijele osobine s našim prestenastim ledenim susjedom.