Nauka

Uginula Granny, najstarija orka na svijetu

Klix.ba
Najstarija ženka kita ubice na svijetu, poznata kao Granny (Baka), posljednji put je viđena u oktobru 2016. godine. Od tada joj se gubi svaki trag, a naučnici smatraju da je uginula.

Tužnu vijest objavio je Centar za istraživanje kitova ("The Center for​ Whale Research") koji se 40 godina bavi proučavanjem kitova u sjeverozapadnom dijelu Pacifika, kod obala Sjeverne Amerike. Istraživači su je pratili pod zvaničnim nazivom J2, a prema procjenama, Granny je imala više od 100 godina.

Istraživač Ken Balcomb, koji je 1976. godine prvi put vidio i fotografisao Granny, napisao je da je posljednji put viđena 12. oktobra 2016. godine.

Nastojeći da otkrije evolutivni misterij, BBC je nedavno napravio dokumentarac o kitovima ubicama. Evolucija je tako uredila stvari da kitovi ubice u tridesetim i četrdesetim godinama prestaju da se pare i ulaze u menopauzu. Naučnici su otkrili da su orke evoluirale na taj način kako bi ženke mogle pomoći vrsti tako što će štititi mladunce i brinuti se o njima.

Naučnici su također otkrili da se mužjak pari sa više ženki iz različitih grupa, ali da se na kraju vraća i ostaje u onoj grupi u kojoj se nalazi njegova majka.

kit