Nauka

U potrazi za novim svjetovima otkriveno 28 novih planeta van Sunčevog sistema

Sarajevo-x.com
Svjetski stručnjaci koji tragaju za novim planetama otkrili su još 28 novih planeta izvan našeg solarnog sistema, piše BBC.

Planete su otkrivene među 37 objekata koji su viđeni u orbiti udaljenih zvijezda, naveli su svjetski istraživači koji se nazivaju tragačima za novim planetama. Tim tragača za novim planetama je sastavljen od istraživača iz SAD-a, Britanije i Australije, navodi BBC. Rezultati ovog tima su prezentirani na sastanku Američkog društva astronoma u Honoluluu.

Ostali objekti koje je grupa detektovala su uključivale pet propalih zvijezda, poznatih kao "smeđi patuljci". Ova otkrića povećavaju broj otkrivenih eksoplaneta na 236, od čega je više od polovine otkrio upravo ovaj tim.

"Što više tražimo, više planeta nalazimo", izjavio je profesor Tinney sa univerziteta South Wales, vođa australijskog dijela tima koji tragaju za novim planetama.

Sve planete su tzv. gasoviti giganti, slični Jupiteru, bez čvrste površine, piše BBC.

"Oko 10 do 15 procenata zvijezda u svom sistemu ima gasovite gigante", kaže profesor Tinney. "Pretpostavljamo da veći broj zvijezda ima u svojim sistemima planete koje su previše male da bi ih mi mogli detektovati".

Ove male planete bi mogle uključivati objekte veličine Zemlje na kojim bi život bio moguć. Ranije ove godine, naučnici su koristeći ESO teleskop u Čileu otkrili do sada najmanju eksoplanetu (planete koje orbitiraju oko zvijezda van našeg solarnog sistema). Naučnici su je nazvali "Super Zemlja". "Super Zemlja" orbitira oko slabe zvijezde Gliese 581, udaljene od Sunca 20,5 svjetlosnih godina u sazviježđu Libra. Njen radijus je oko 1,5 veći od Zemljinog.

Interesantno je da planeta ima tečnu vodu na svojoj površini, što predstavlja osnovni sastav života, navodi BBC.

Vezani članci