Nauka

Tri astronauta se vratila na zemlju nakon 115 dana na ISS-u

Klix.ba
(Foto: AFP)
Tri astronauta su sletjela u Kazahstan nakon 115 dana provedenih u Međunarodnoj svemirskoj stanici (ISS). U timu je bio američka astronautkinja Kaste Rubins, prva osoba koja je radila sekvenciranje DNA u prostoru. S njim su bili i Anatolij Ivanishin iz Rusije i Takuya Onishi iz Japana.

Ovaj trio je sletio jugoistočno od Kazahstana u čiste, ali ledene uvjete nakon leta iz orbitalne laboratorije, prenosi Guardian.

Molekularni biolozi Rubins i Onishi su se vratili iz svoje prve misije u svemiru, dok je zapovjednik leta Ivanishin ranije proveo pet mjeseci u misiji na ISS prije pet godina.

Na snimku slijetanja koji je objavila NASA-ina televizija snimljena je Rubins nasmijana nakon spuštanja letjelice Soyuz.

"Svi se osjećaju divno", rekao je Ivanishin, koji je prvi izašao iz letelice.

Njihovo putovanje natrag na Zemlju je prva kompletna misija na i iz orbitalne laboratorije za novu generaciju nadograđene Soyuz letjelice.

Dolazak tri astronauta sa ISS-a je kasnio dvije sedmice kako bi ruski svemirski službenici završili daljnje softverske testove na modifikovanoj Soyuz MS-01 letjelici.

Učešće Rubins u misiji je posebno uzbudljivo nakon što je NASA objavila planove za naučnika koji će prvi sekvencirati DNK na Međunarodnoj svemirskoj stanici.

U avgustu, Rubins je uspješno sekvencirala DNK na uzorku miša, virusa i bakterija pomoću uređaja pod nazivom MiniON dok istraživači na Zemlji istovremeno sekvenciraju identične uzorke.

NASA je saopćila da je biomolekularna sekvencirana istraga mogla pomoći u identifikaciji potencijalno opasnih mikroba na ISS-u i dijagnosticirati bolesti u prostoru.

Rubins je prva žena na ISS-u nakon talijanke Samanthe Kristoforeti koja se vratila na Zemlju sa rekordom od 199 dana, najviše koliko je jedna žena provela na letu u svemiru. To se desilo prošle godine u junu.

Njena kolegica, Amerikanka Peggy Whitson (56) će sa kolegama, muškim članovima posade, poletjeti na ISS 17. Novembra. Ona će letjeti sa francuskim astronautom Thomasom Pesquetom i ruskim kosmonautom Olegom Novitskiym iz kosmodroma Bajkonur.