Nauka

Top 10 najodvažnijih istraživača

Sarajevo-x.com
Yuri Gagarin
Zahvaljujći ovim hrabrim ljudima, naš svijet je bolje mjesto za živjeti, a njihova odvažnost učinila je da saznamo više o nama samima. Da je Zemlja okrugla, da bića žive duboko u morima i da je pogled iz svemira fantastičan su saznanja koja dugujemo njima. Prenosimo vam LiveScience.com top listu najodvažnijih istraživača.

1. Leif Ericsson Vjeruje se da je on je bio prvi Evropljanin koji je posjetio Sjevernu Ameriku. Naime, u 11. stoljeću islandski istraživač je zalutao sa kursa i došao na mjesto koje je nazvao "Vinland". Niko zapravo ne zna koja je bila tačno njegova destinacija, ali arheolozi su otkrili ruševine vikinškog grada u Newfoundlandu - u Kanadi.

[SLIKA]2[/SLIKA]2.Sacagawea Saznanja indijanke Sacagaweae oslužila su mnogim istraživačima prije nego li je tehnologija uopće postojala. Ona je naime nosila svog tek rođenog sina kroz neprohodne dijelove zemlje, naučila od raznog bilja praviti jelo i medicinske potrepštine te praviti mokasine. Na svom putu srela je davno izgubljenog brata, Shoshonea - poglavicu plemena 1805. godine.

3.Christopher Columbo Sin talijanskog tkaoca vune prvi put je išao na otvoreno more u 13. godini. Španska kruna mu je kasnije finansirala avanture u zamjenu za otkriće nove zemlje, hrane, začina i ljudi koje bi se pridobila na kršćanstvo. Njegove lađe Nina, Pinta i Santa Maria otplovile su u nadi da će pronaći brodsku rutu od istoka do zapada. Ali nerazumjevanje Zemljinih zakona fizike i njenog oboda dovelo je Columbove brodove do Bahama i Cube 1492. godine.

4.Amerigo Vespucci Columbo je možda pronašao "Novi svijet", ali je Amerigo Vecpucci bio prvi koji u sadašnju Ameriku došao - znajući šta i gdje da traži "Novu zemlju". Nakon što je oplovio Južnu Ameriku 1502. godine, shvatio je da je to sasvim novi teritorij, neotkriven do sada te da to nije Indija - kako se prije vjerovalo.

[SLIKA]3[/SLIKA]5. James Cook Kapetan James Cook plovio je dalje i južnije nego bilo koji istraživač prije njega. Posebno je pazio na zdravlje i bio ustrajan u tome da mu brod i posada budu veoma čisti. Na taj način su uspjeli dugo opstati na pučini boreći se protiv zaraznih bolesti. Zajedno sa posadom, Cook je nacrtao obrise novog kontinenta - Australije. Kapetana Cooka su ubili Havajićani 1779. nakon što su je on uzeo njihovog poglavicu za taoca.

6. William Beebe Beebeova fascinacija svijeta prirode vodila ga ja jako daleko - i duboko. On se naime 1934. godine prvi spustio u čeličnoj kugli na dubinu mora od preko 922 metra. Njegova kugla je bila telefonskim žicama povazana sa ljudima van vode pa je mogao s njima komunicirati. Beebe je rekao da je podvodni svijet čudan koliko i sam Mars.

7. Chuck Yeager Godine 1947. general Yeager je bio prvi čovjek koji je letio brže od zvuka. Nadmašio je svoj vlastiti rekord kada je 1952. godine letio dva puta brže od zvuka. Njegova ekspertiza je pomogla u mnogim svemirskim programima. On je obučio gotovo polovinu pilota iz svemirskih projekata Gemini, Merkur i Apolo.

[SLIKA]1[/SLIKA]8. Louise Arner Boyd Ovu odvažnu ženu nazivali su "Ice woman" zbog njenog avanturističkog duha i istraživanja na Grenlandu. Osim što je istraživala fjordove i glečere, otkrila je i podvodni planinski masiv u Arktičkom Okeanu. Godine 1955. bila je prva žena koja je letjela avionom preko Sjevernog Pola.

9. Yuri Gagarin Visok malo preko 1,5 metara, ruski kosmonaut Gagarin bio je savršen za malenu, skučenu kabinu letjelice Vostok 1. To je bio prvi pokušaj slanja letjelice od jednog čovjeka u svemir. Letjelica je otišla u svemir, orbitirala oko Zemlje i 108 minuta kasnije vratila se na Zemlju. Ovaj pothvat dogodio se 1961. godine

10. Anousheh Ansari U septembru 2006. godine Anousheh Ansari bila je prva žena iz Irana koja ja otišla u svemir, a ujedno je bila i prva turistkinja u svemiru. Za 20 miliona dolara, Ansari je "kupila" svoje nezaboravno putovanje za koje je prethodno trenirala preko 6 mjeseci. Morala je naučiti mnoge poslove u vezi s letjelicom kao i sisteme letenja unutar nje. Milioni ljudi su čitali njen blog koji je pisala dok je bila u orbiti Zemlje.