Prilika za nova saznanja

Teleskop James Webb poslao nove fotografije Saturna i njegovih mjeseca

D. B.
Napredni svemirski teleskop James Web proveo je sate praveći detaljne fotografije Saturna, druge najveće planete u Sunčevom sistemu.

"Sirove" fotografije su objavljene na nezvaničnoj internet stranici JWST Feed te još uvijek nisu obrađene i kolorizovane. Na ovoj stranici se nalazi najbogatiji izvor informacija o teleskopu James Webb, uključujući njegov raspored opservacija, a update se pravi svakih nekoliko minuta.

Fotografije su nastale zahvaljujući Near Infrared Spectrograph (NIRSpec) instrumentu, a njihovo proučavanje bi potencijalno moglo dovesti do novih saznanja o Saturnu i njegovim mjesecima. Science Alert piše da nekoliko fotografija prikazuju planetu, njene prstenove pa čak i mjesece zahvaljujući upotrebi različitih filtera. Na jednoj od njih je Saturn gotovo crn zbog apliciranja filtera F323N, koji odbija svjetlo koje je duže od 3,3 mikrona i kraće od 3,2 mikrona, zbog čega je planeta crne boje. Međutim, s obzirom na tamu svemira, prstenovi svijetle u infracrvenim i blizu infracrvenim talasnim dužinama. Budući da prstenovi tako intenzivno reflektiraju zračenje, oni dominiraju na fotografiji. Bijele mrlje na fotografijama predstavljaju "buku" koja će biti eliminisana u končnim verzijama.

Jedna od fotografija prikazuje Saturnove pojaseve oblaka koji su vidljivi zahvaljujući filterima kratke talasne dužine. Prstenovi se također mogu vidjeti kako sjajno svijetle u sredini. Na drugoj fotografiji su prikazani Saturnovi mjeseci dok se planeta pomiče u ugao. Ova fotografija je snimljena pomoću filtera F212N i uključuje pozadinske zvijezde, kao i praske kosmičkih zrakara.

Fotografije je zatražio tim naučnika s Univerziteta u Leicesteru nadajući se da će saznati više o Saturnovim mjesecima i prstenovima zahvaljujući podacima koje je prikupio NIRSpec. Također, zatražene su i fotografije posmatranja srednje infracrvenim instrumentom MIRI, koje tek trebaju stići.

Naučnici vjeruju da bi velika osjetljivost JWST-ovih instrumenata mogla pomoći u otkrivanju novih "skivenih" mjeseca. Nedavno je Jupiter nadmašio Saturn u broju mjeseca. Saturn trenutno ima 145, a Jupiter 95 mjeseca.

Treba reći da su ove fotografije samo teaser, jer JWST tim tek treba da objavi obrađene koje će pružiti fascinantan uvid u Saturn kao nikad dosad.