Otkriva tajne svemira

Teleskop James Webb pokazao maglicu Orion u zadivljujućem novom svjetlu

D. B.
Istraživači američke svemirske agencije NASA-e su objavili nove zapanjujuće fotografije maglice Orion snimljene teleskopom James Webb.

Kao što je poznato James Webb je najmoćniji teleskop u historiji, koji konstantno bilježi nova otkrića. Neka od njih se odnose i na maglicu Orion, odnosno njene kompleksne detalje. Maglica Orion je vidljiva golim okom na noćnom nebu, međutim, James Webb je otkrio nekoliko sitnih detalja. Udaljena 1.500 svjetlosnih godina od Zemlje, maglica se također naziva Messier 42.

Postoji mnogo preduslova poput gravitacijskog kolapsa ogromnog oblaka prašine, koji može proizvesti masivne zvijezde. Ove zvijezde potom stvaraju intenzivna polja radijacije, koji kreiraju surova okruženja.

"Proces formiranja zvijezda je 'neuredan' jer regije koje stvaraju zvijezde sadrže zvijezde različitih masa u različitim fazama njihovog razvoja dok su još uvijek u svom natalnom oblaku, kao i zbog toga što su u igri mnogi različiti fizički i hemijski procesi koji utječu jedni na druge", ozjavio je Els Peeters, astrofizičar s Western Universityja.

S obzirom na to da je proces formiranja zvijezda komplikovan, naučnici i istraživači trebaju uređaj koji bi im pomogao da 'uhvate' unutrašnje detalje, kao i one koji bi mogli koristiti nekoliko godina u budućnosti. Teleskop James Webb je upravo to.

"Ove fotografije su toliko detaljne da ćemo ih proučavati dugi niz godina. Podaci su nevjerovatni i služit će kao mjerilo za astrofizička istraživanja u narednim decenijama. Dosad smo istražili samo mali dio podataka, a to je već rezultiralo s nekoliko iznenađujućih i velikih otkrića", kazao je Peeters.

‚ Korištenjem teleskopa James Webb istraživači mogu proučavati strukturu Orionove trake, koja se nalazi duboko u maglici te da otkriju šta se u njoj događa. Teleskop je bio ključan u rješavanju pitanja emisije prašine.

"Hiperspektralni Webbovi podaci sadrže mnogo više informacija u odnosu na prethodna zapažanja te su jasno ukazali na slabljenje radijacija prašinom i efikasno uništavanje najsitnijih čestica prašine kao uzrok ovih varijacija", naveli su istraživači.

Istakli su da su ove informacije velik napredak, ali i da su tek "zagrebali površinu".

Teleskop James Webb će zasigurno donijeti još iznenađenja na polju nauke i tehnologije.