Nauka

Svemirska ironija: Ukoliko na kometi 67P postoji život, Philae ga neće moći vidjeti

Klix.ba
Foto: EPA
Kometa 67P/C-G na koju je prošle godine sletjela sonda Philae otkrila je mnoga iznenađenja koja su oduševila naučnike.

Počevši od samog oblika komete, raznovrsne kompozicije minerala i mnogobrojnih kratera na njenoj površini, sve ukazuje na veliku šansu kako se na njoj nalazi i zaleđena voda. U posljednjih nekoliko sedmica počela su nagađanja i o mogućem mikroskopskom životu.

Za ovakvo nagađanje postoji nekoliko razloga, a neki od njih su postojanje područja bogatih organskim molekulama koje tvore crnu ugljičnu koru koju su mogli stvoriti vanzemaljski mikroorganizmi. Drugi dobar razlog jeste detektovanje čestica koje podsjećaju na viruse.

Iako su ovo dobri razlozi da pokrenu špekulacije o mogućem životu, bitno je napomenuti da za spomenute "anomalije" postoji i manje interesantno objašnjenje.

Da bi potencijalni mirkobi uopće kreirali karbonsku koru oni bi morali trpjeti žestoke uslove. Naime, na kometi može postojati samo zaleđena ili voda u pari, dok je prosječna temperatura na površini komete minus 70 stepeni.

Da stvar bude gora, Philae uopće nema instrumente kojim bi detektovala potencijalni život na kometi. Kada je konstruisana, naučnici su procijenili da je šansa za otkriće vanzemaljskih mikroorganizama izuzetno mala pa je odlučeno da se takvi instrumenti isključe iz programa.

Dennis Bodewits sa Univerziteta u Marylandu tvrdi kako gotovo nema šanse da se na 67P/C-G nalaze organizmi, ali kako kometa vjerovatno sadrži sve gradivne elemente potrebne za nastanak života.

Realne mogućnosti o postojanju mikroorganizama na površini komete bit će razmotrene na sastanku koji će biti održan sljedeće sedmice pod okriljem britanskog Kraljevskog astronomskog društva.