{{error}}

Unesite e-mail:

S
10.12.2009. u 21:00
Snimljen rekordni sudar 10 triliona protona
U CERN-ovom kompleksu Veliki hadronski sudarač čestica (LHC) snimio je sudar podatomskih čestica i najveću količinu energije ikad zabilježenu uređajem napravljenim čovjekovom rukom.
To je izazvalo oduševljenje svih naučnika koji učestvuju u projektu.

Posebno su ponosno bili kanadski naučnici koji su dizajnirali i ugradili ATLAS detektor u LHC, čime je otvorena i nova era otkrića o tome kako funkcionira svemir, piše portal Science Daily.

"To je pomak na koji smo toliko dugo čekali', rekao je uzbuđeni Rob McPherson, glasnogovornik i šef kanadskog tima znanstvenika u CERN-u.

"LHC je začet prije 20 godina, a današnji uspjeh predstavlja početak nove ere u našem shvaćanju kako funkcionira svemir", zaključio je McPherson.

ATLAS detektor je zabilježio sudar čak više 10 milijardi protona po zraci, pri ukupnoj energiji od 2,36 triliona elektronvolta, ili TeV-a. Sudar zraka događa se pri brzini , koja je gotovo na granici brzine svjetlosti, a sudar se odvija u detektorskoj komori veličine jedne katedrale. Ono što detektori rade, jest da proučavaju ostatke čestica, koje ostaju nakon sudara dvije zrake.