Nauka

Sakrivene "pred nosom": ESA otkrila 400 miliona novih zvijezda u našoj galaksiji

Klix.ba
Foto: ESO/Yuri Beletsky
Kada je sredinom septembra objavljena mapa dijela Mliječnog puta, naučnici nisu mogli zamisliti da je u njoj skriveno 400 miliona zvijezda za koje nismo znali da postoje.

Najdetaljnija mapa Mliječnog puta objavljena je prije desetak dana, a na njoj se nalazi 1,1 milijardi zvijezda različitih klasa, životnih ciklusa i veličina. Ono što je također zanimljivo jeste da se na mapi nalazi 400 miliona "novih" zvijezda.

"Na osnovu prvog pogleda na mapu možemo reći da je naš dom, galaksija Mliječni put, puno veći nago što smo mislili", rekla je Gisella Clementini, astronom pri italijanskom Astronomskom opservatoriju u Bolonji.

Čini se da će davanje imena novim članovima porodice Mliječnog puta potrajati neko vrijeme.

Mapa je dijete misije Evropske svemirske agencije "Gaia" koja je koštala 750 miliona eura. Sonda koja kreira mapu toliko je precizna kada je u pitanju pozicija zvijezda da se može uporediti sa pozicioniranjem ljudske dlake sa udaljenosti od 30 kilometara.

Pretpostavlja se da u našoj galaksiji postoji između 100 i 400 milijardi zvijezda, tako da 1,1 milijarda mapiranih predstavlja najviše 1 posto stvarne veličine Mliječnog puta.