Nauka

Prva žena predsjednica Međunarodne astronomske unije

FENA
Francuska astrofizičarka Catherine Cesarsky preuzela je na tri godine predsjedanje Međunarodnim astronomskom unijom. Ona je prva žena koja će voditi gotovo 10 hiljada astronoma.

Catherine Cesarsky bila je potpredsjednica Međunarodne astronomske unije od 1997. do 2003. godine, a nakon toga obnašala je još jednu vodeću funkciju u toj organizaciji, što joj je omogućilo da se upozna s djelovanjem Unije.

Od septembra 1999. godine Cesarsky je glavni sekretar Evropske organizacije za astronomska istraživanja južne hemisfere, zadužena je za upravljanje teleskopima Silla i Paranal u Čileu. Tu bi funkciju trebala napustiti 2007. godine.

Rođena je u Ambazacu 1943. godine, a školovanje i studij fizike završila je u Buenos Airesu. Nakon toga je radila na argentinskom institutu radioastronomije, gdje je sudjelovala u izradi prvog radioteleskopa u Argentini.

Od 1966. do 1971. studirala je na Harvardu, gdje je stekla doktorat iz astronomije. Nakon toga je radila na Kalifornijskom institutu za tehnologiju i u Povjerenstvu za atomsku energiju. Njena su se istraživanja bavila modelizacijom zvijezda i međusatelitskim prostorima, porijeklom i širenjem kosmičkog zračenja i emitiranjem galaktičkih gama-zraka i supernova.