Dominirao morima

Pronađeni fosilni ostaci kita stari 41 milion godina

D. B.
Fosilni ostaci vrste kita koja je dominirala morima na prostoru drevnog Egipta prije 41 milion godina su pronađeni zahvaljujući Centru za paleontologiju kičmenjaka Univerziteta Mansouora u Egiptu.

Ova "nova" drevna vrsta kita je naučno nazvana Tutcetus rayanensis, a fosilizirani primjerak je pronađen u blizini Fayuma u bloku rečnjaka srednjeg eocena.

Fosil se sastoji od lobanje, čeljusti, hioidne kosti i atlasa, a ispitivanjem je otkriveno da stvorenje predstavlja porodici izumrlih kitova bazilosaurida (uključujw kitove i delfine).

Tutcetus je bio najmanji poznati bazilosaurid, barem sudeći prema fosilnim ostacima koji pokazuju da je životinja bila duga 2,5 metara i teška oko 187 kilograma.

Naučnici ističu da ovaj fosil daje važne informacije o evoluciji kitova bazilosaurida.

Porodica Basilosauridae označava ključni period u evoluciji kitova kada su napravili tranziciju iz kopnenih u morske životinje. Tutcetus je fosil koji na pravi način oslikava jednu od ranih faza prelaska s kopna u more.

Tokom ove faze je kit evoluirao tako da posjeduje karakteristike ribe poput aerodinamičnog tijela, moćnog repa i peraja, a stražnji udovi su bili dovoljno očigledni da se identifikuju kao "noge".

Fosilni ostaci također pokazuju da porodica Basilosauridae uključuje raznolik raspon vrsta s različitim veličinama te da "otkriva značajan disparitet među kitovima tokom srednjeg eocenskog perioda".

Zahvaljujući sveobuhvatnom CT pregledu očuvanih zuba i kostiju, istraživači su uspjeli rekonstruisati historiju rasta i razvoja novootkrivene vrste.

Tutcetusov brzi rast zuba i maleni rast tijela ukazuju na to da je vrsta bila sama od rođenja. Fosil doprinosi znanju o ranom uspjehu bazilosaurida u vodenom ekosistemu uprkos tome što su bili na kopnu duži period. Prema istraživanju, prijelaz s kopna u more se najvjerovatnije dogodio u (sup)tropima.

"Savremeni kitovi migriraju u toplije, plitke vode radi razmnožavanja, odražavajući uslove koji su vladali u Egiptu prije 41 milion godina. Ovo podržava ideju da je Fayum bio ključno područje za razmnožavanje kitova, što je privlačilo i veće kitove grabežljivce poput Basilosaurusa", naveli su istraživači.