Nauka

Pronađen sistem sličan našem solarnom sistemu

Sarajevo-x.com
Astronomi su otkrili planetarni sistem koji se kreće oko udaljene zvijezde i koji izgleda kao naš solarni sistem.

Istraživači su pronašli dvije planete, koje se ponašaju kao Jupiter i Saturn i koji kruže oko zvijezde, upola manje od Sunca.

Martin Dominik, istraživač sa Univerziteta St Andrews u Velikoj Britaniji, je obznanio javnosti da su rezultati istraživanja pokazali da su sistemi međusobno mnogo sličniji nego što se ranije pretpostavljalo.

Naučnik je izjavio da bi ovaj planetarni sistem, kao i ostali, mogao sadržati planete slične planeti Zemlji.

“Bilo je samo pitanje vremena kada ćemo ovakve planete otkriti”, objasnio je Dominik.

Domik je za BBC rekao da su pronašli sistem sa dvjema planetama koje se ponašaju kao Jupiter i Saturn u našem solarnom sistemu. Ove dvije planete imaju slične mase i radijuse orbita, kao i sličan period obrtaja.

Novootkriveni planetarni sistem, koji se okreće oko zvijezde OGLE-2006-BLG-109L je kompaktniji od našeg i udaljen je oko 5.000 svjetlosnih godina.

Iako je oko 300 ekstrasolarnih planeta otkriveno, astronomima nije polazilo za rukom da pronađu planetarne sisteme koje su imali karakteristike našeg solarnog sistema. Dr. Dominik je izjavio da tek 10 % otkrivenih sistema sadrži više od jedne planete.

Dodatno je istraživač objasnio da su sve metode pronalaženja planeta izvan solarnog sistema bile usmjerene na otkrivanje tzv. plinovitih divova, koji su pronađeni kako kruže na kratkoj udaljenosti od matičnih zvijezda.

Naučnik je zaključio da je krajnji cilj istraživanja pronaći planete koje imaju slične osobine planetama Zemlji i Marsu i koje bi bile naseljive ljudskom populacijom. Dominik smatra da je ovaj cilj ostvariv jer se tehnologija iz dana u dan usavršava, objavio je BBC.