Nauka

Preci slonova prije 37 miliona godina živjeli u vodi

FENA
Predak današnjeg slona koji je na našem planetu obitavao prije 37 miliona godina, živio je u vodi na sličan način poput današnjeg vodenog konja, pokazalo je istraživanje britanskih i američkih stručnjaka na fosilnim ostacima, prenijeli su britanski mediji.

Oni su ustanovili da je praslon izgledom nalikovao tapiru. Znanstvenici sa Sveučilišta Oxford i njujorškog Sveučilišta Stony Brook analizirali su kemijski sastav očuvan na zubima fosila otkrivenih u sjevernom dijelu Egipta.

Sastav je pokazao da su se te životinje hranile biljkama iz rijeka ili močvara. Istraživanje, čiji su rezultati objavljeni u stručnom časopisu Proceedings of the National Academy of Sciences moglo bi baciti novo svjetlo na način života i ponašanje današnjih slonova, smatraju stručnjaci.

"Oduvijek se vjerovalo da su se slonovi razvili od neke vrste svojih kopnenih predaka te da su oduvijek živjeli načinom na koji žive danas", rekao je dr. Erik Seiffert, jedan od sudionika istraživanja.

"No, nakon ovog konkretnog otkrića možemo ustvrditi da su u vrlo davnoj prošlosti praslonovi živjeli potpuno različitim načinom života od današnjeg, a to bi nam moglo pomoći da naučimo više o njihovoj anatomiji i okolišu u kojemu u živjeli."

DNK analiza njihovih zuba pokazala je da su slonovi daleki rođaci lamantina (morskih krava) i morona (indijskih morskih krava), te drugih sisavaca poput primjerice pećinara koji izgledom podsjeća na zeca.

Ova su saznanja znanstvenike dovela do zaključka da su slonovi i njihovi izumrli 'rođaci' prije mnogo milijuna godina nastali od predaka koji su zapravo živjeli u vodi.

Fosilni ostaci zuba pokazali su postojanje izotopa, što navodi na zaključak da su se hranili svježim biljkama koje rastu u slatkim vodama, u rijekama ili močvarama. Prije 37 milijuna godina pustinje sjevernog Egipta, gdje su fosili pronađeni, bile prekrivene suptropskim šumama i močvarama.

"Izotopski sastav očuvan na njihovim zubima vrlo je sličan onomu kojega pronalazimo kod vodenih sisavaca", rekao je dr. Seiffert, dodavši kako to samo "podupire hipotezu prema kojoj su praslonovi veći dio života provodili u vodi, a manji na kopnu".