Vanjski svemir

Po prvi put utvrđen pad međuzvjezdanog meteora na našu planetu

F. H.
Foto: EPA-EFE
Prema nedavno objavljenim dokumentima Svemirske komande Sjedinjenih Američkih Država naučnici su otkrili prvi poznati međuzvjezdani meteor koji je pao na Zemlju. Međuzvjezdani meteori su oni koji dolaze van našeg Sunčanog sistema.

Ovaj meteor koji je dobio ime CENOS 2014-01-08, pao je na sjveroistočnu obalu Papua Nove Gvineje, osmog januara 2014. godine.

Naučnici Abraham Loeb i Amir Siraj su još 2019. godine ovaj meteor identifikovali kao mogući međuzvjezdani objekat, ali su imali problem sa objavljivanjem rada u priznatim časopisima jer su im nedostajali precizni podaci, prenosi CNN.

Konačno, potrebne podatke su dobili od Johna Shawa, zamjenika komandanta Svemirske komande Sjedinjenih Američkih Država. Ova komanda je dio američkog ministarstva odbrane zaduženog za vojne operacije u vanjskom svemiru.

Nakon ove potvrde Siraj i njegov tim rade na tome da se oktriće objavi u priznatim naučnim časopisima. Naučnik je izrazio i želju da pokušaju pronaći dio meteora. Kaže da ukoliko bi naučnici uspjeli da dobiju komade potrebne za istraživanje to bi dovelo do brojnih otkrića vezanih za svijet van našeg solarnog sistema.