Nauka
9

Pilot aviona Solar Impulse 2: Možda ove godine nećemo uspjeti završiti let oko svijeta

Klix.ba
Eksperimentalni avion Solar Impulse 2, čiji je zadatak obaviti let oko svijeta bez kapi goriva, možda neće uspjeti u tome, barem ne ove godine, rekao je jedan od pilota.
Bertrand Piccard i Andre Borschberg (Foto: EPA)
Bertrand Piccard i Andre Borschberg (Foto: EPA)

Švicarski inžinjer i pilot aviona Solar Impulse 2 Andre Borschberg te njegov kolega, psihijatar i istraživač Bertrand Piccard, ranije su govorili da postoji šansa da njihova misija propadne, ali da ih to neće spriječiti da nastave pokušavati.

No, u posljednjih nekoliko sedmica, dok je solarni avion bio na aerodromu u Japanu i čekao povoljnije vremenske uvjete kako bi krenuo ka Havaijima, splasnuo je optimizam u uspješnost misije.

"Postoji mogućnost da ne uspijemo. Također, tu je i rizik da nećemo stići an vrijeme", izjavio je Borschberg za CNN iz Nagoye u Japanu.

Dnevna svjetlost ključna

Tim koji stoji iza projekta Solar Impulse je napravio plan putovanja, koje je počelo u Abu Dhabiju u martu, a trebalo se završiti u julu, Po tom planu je trebalo maksimalno iskoristiti dnevnu svjetlost, jer se na gornjem dijelu krila i trupa aviona nalazi više od 17.000 solarnih ćelija, koje skupljaju sunčeve zrake tokom dana i tako omogućavaju avionu da leti noću uz pomoć baterija, uglavnom brzinom kojom se kreću automobili.

No, problem nastaje kada u sjevernoj hemisferi nema dovoljno sunčeve svjetlosti, zbog čega je let nemoguć.

"Dostižemo granicu", rekao je Borschberg govoreći o tome kako je misija već odgađana u periodu od dva mjeseca zbog lošeg vremena.

Solarni avion je poletio iz Nanjinga u Kini prema Havajima, ali je opasno vrijeme iznad Pacifika prisililo pilota Borschberga da sleti u Nagoyju u Japanu 1. juna nakon leta koji je trajao 44 sata.

Avion Solar Impulse 2 (Foto: EPA)
Avion Solar Impulse 2 (Foto: EPA)

Dok je avion bio na tlu, jaki vjetrovi su oštetili krilca, ključni dio krila koji služe za manevrisanje. Krilo je popravljeno, a avion je spreman za let.

Ukoliko uskoro dobiju "zeleno svjetlo" za nastavak leta, Borschberg i Piccard bi mogli završiti misiju krajem augusta ili početkom septembra.

Borschberg je rekao da mu je konstantni dvodnevni let iz Kine ulio mnogo samopouzdanja i vjere u sposobnosti aviona i čovjeka. Let je bio uspješan jer se pokazalo da je kontinuirani let moguć, a postavljen je i rekord za najduži let solarnim avionom. Borschberg je rekao da je stekao toliko samopouzdanja da je nekoliko puta uspio odspavati po 20 minuta, dok je avion letio na autopilotu.

Rizik ne dolazi u obzir

Sunce i dalje određuje da li će i kada će avion ponovo poletjeti. Kontrola leta u Monacu i dalje traži priliku, ali je to teško, jer prognoza vremena za let može trajati pet ili šest dana. Ako će u jednom dijelu leta situacija postati rizična zbog oblaka ili leda, piloti žele tu dionicu proći što ranije. Dosad, priroda nije sarađivala, a strpljenje polako izdaje i javlja se frustracija.

U petak je tim objavio video koji prikazuje Bertranda Piccarda i članove tima.

"Zašto smo još u Nagoyji? Ne želimo biti avanturisti. Bilo bi glupo letjeti naslijepo i u napoznato", rečeno je u videu.

Piccard i Borchberg ne žele doći u situaciju da moraju napustiti avion iznad okeana, iako su obojica obučeni za taj scenarij.

Nakon što Borschberg sleti na Havaje, Piccard će poletjeti prema Phoenixu u Arizoni. Na kraju će avion pokušati preletjeti Atlanski okean i vratiti se u Abu Dhabi, čime bi bio završen let dug 35.000 kilometara. Cilj ovog projekta je pokazati potencijal "čiste" tehnologije.

Iako je dosad bilo mnogo odgađanja i neizvjesnosti, piloti su spremni čekati koliko god bude trebalo kako bi završili svoju avanturu koja "živi" već 12 godina.

"Ako ne možemo završiti let ove, učinit ćemo to sljedeće godine. To je sigurno", izjavio je Borschberg.