Tri mjeseca od smrti

Pepeo Stephena Hawkinga položen između grobova Newtona i Darwina, a glas poslan u svemir

Klix.ba
Foto: EPA-EFE
(Foto: EPA-EFE)
Urna s pepelom najpoznatijeg britanskog naučnika Stephena Hawkinga koji je umro u martu u 76. godini života položena je jučer pored grobova historijskih naučnih velikana Isaaca Newtona i Charlesa Darwina u londonskoj Westminsterskoj opatiji.

U isto vrijeme kompjuterski snimak njegovog glasa poslan je u svemir koji će do crne rupe doći za otprilike 3.500 godina.

"Veoma sam svjestan važnosti vremena. Uhvatite trenutak. Djelujte odmah", riječi su Stephena Hawkinga koje su poslane u crnu rupu.

Sahrani je uz članove porodice prisustvovalo 1.000 ljudi koji su “osvojili” ulaznice za svečano polaganje urne, jer u Westminsterskoj opatiji ima toliko mjesta. Već prvog dana otkako je objavljeno takmičenje za ulaznice, prijavilo se 25.000 ljudi iz više od stotinu zemalja, a dobitnici su određeni žrijebom.

Službeni ispraćaj jednog od najcjenjenijih naučnika našeg doba, koji je umro 14. marta u svom domu u Cambridgeu, održan je 31. marta u univerzitetskoj crkvi Svete Marije u Cambridgeu.

Na jučerašnjem polaganju Hawkingu su počast odali brojni naučnici poznata lica iz britanskog, ali i svjetskog javnog života, a od poznatog naučnika oprostili su se i britanski te američki astronauti.

"Sasvim je logično da pepeo profesora Stephena Hawkinga počiva u Opatiji, pored njegovih kolega, istaknutih naučnika. Newton je pokopan u toj crkvi 1727. godine, a Darwin 1882. Vjerujemo da je iznimno važna saradnja nauke i vjere kako bismo dobili odgovore na sva važna pitanja o tajni života i svemira", kazao je dekan Westminsterske opatije John Hall.

Šestominutnu snimku Hawkingova glasa ugrađenog u elektrosku muziku grčkog muzičara i kompozitora Vangelisa, Evropska svemirska agencija poslala je u svemir, tačnije prema crnoj rupi 1A 0620-00, koja je najbliža Zemlji.

"To je vrlo lijepa gesta, simbolična, stvara povezanost između prisutnosti našeg oca na ovom planetu, njegove želje da jednoga dana otputuje u svemir i njegovog istraživačkog rada. Riječ je o poruci mira i nade, o poruci jedinstva i potrebe da svi živimo u skladu i miru na našem planetu", rekla je njegova kćerka Lucy Hawking.

Hawking je svjetsku slavu stekao svojim radovima o crnim rupama i teoriji relativiteta, ali mu je u 22. godini otkrivena amiotrofična lateralna skleroza, paralizirajuća bolest koja uzrokuje slabljenje tjelesnih mišića pa je veći dio života proveo u kolicima. Međutim, to ga nije spriječilo da živi kvalitetan život.

Bio je veliki ljubitelj muzike, a jednom je prilikom izjavio da je jedna od rijetkih stvari koje ga čine "normalnim" ljubav prema pop i klasičnoj muzici.

Hawking je unaprijedio razumijevanje prostora i vremena, a iza sebe je ostavio niz djela od kojih je najpoznatija knjiga "Kratka historija vremena". Iako je bio primoran komunicirati digitalnim glasom, tokom svoje karijere otkrio je neke od najkomplikovanijih tajni svemira.

Bio je jedan od omiljenih svjetskih naučnika, ne samo zbog svog intelekta već i zbog ponašanja i humora. Ostat će zapamćen i po zanimljivim, domišljatim, provokativnim i vrlo duhovitim citatima.

Njegov veliki nedosanjani san bio je putovanje u svemir.