Značajan pronalazak

Otkrivene dvije nove planete slične Zemlji

Sarajevo-x.com
Astronomi su otkrili prve planete koje su istih dimenzija kao i Zemlja i koje se okreću oko zvijezde slične Suncu. Postoji mogućnost da je i na njima bio moguć život u davnoj prošlosti, a jedna od njih je možda imala uslove slične uslovima našoj planeti, stoji u izjavi istraživačkog tima, prenosi BBC.

Naučnici su nazvali pronalazak jednim od najbitnijih otkrića planeta izvan našeg solarnog sistema. Vođa istraživačkog tima Francois Fressin, iz Harvard-Smithsonian centra za astrofiziku u Cambridgeu, rekao je da je otkriće početak nove ere u kojoj ćemo otkrivati još mnogo sličnih planeta.

Smatra se da su obje novootkrivene planete prevruće da bi na njima sada postojao život. Međutim, prema Fressinovom mišljenju, planete su jednom bile na sigurnoj udaljenosti od zvijezde koja ih grije i dovoljno hladne za postojanje vode na površini, što je neophodno za postojanje života.

"Mi znamo da su se dvije novootkrivene planete vremenom približile svom suncu. Jedna od njih je identičnih dimenzija kao i planeta Zemlja i vjerovatno je imala i istu temperaturu kao naša planeta", rekao je Fressin.

Jedna od dvije planete, nazvana Kepler 20f, je gotovo istih dimenzija kao Zemlja, a Kepler 20e je malo manja od Zemlje. Obje su znatno bliže svom suncu od Zemlje i oko njega okruže za šest, odnosno za 20 dana.

Naučnik Fressin tvrdi da je sastav planeta vjerovatno sličan sastavu naše planete.