Nauka

Otkrivena starost Mjeseca: Zemljin satelit star 4, 51 milijardu godina

Klix.ba
Mjesec (Foto: EPA)
Dugo je vladalo mišljenje da je naš Mjesec formiran nakon što je u Zemlju udarila planeta veličine Marsa prije milijarde godina, no o vremenu formiranja se uvijek diskutovalo.

Neki naučnici vjeruju da se to dogodilo 30 miliona godina nakon formiranja sunčevog sistema, dok drugi opet smatraju da se to dogodilo 100 miliona godina kasnije. Putem mjerenja koja su vršena u unutrašnjosti Zemlje s kompjuterskim simulacijama, međunarodni tim planetarnih naučnika tvrdi da je to bilo kasnije, te da su otkrili tzv. "geološki sat".

Istraživači iz Francuske, Njemačke i SAD izveli 259 kompjuterskih simulacija o rastu Merkura, Venere, Zemlje i Marsa. Tokom analiza, naučnici su otkrili poveznicu između materijala koji su nastali udarom u Zemlji i nakon toga. Ta veza je poput sata koji otkriva kada je nastao Mjesec, a naučnici su kazali da je to prvi "geološki sat" u ranoj historiji solarnog sistema koji se ne oslanja na mjerenje radioaktivnog raspada atomskog jezgra u određivanju dobi.

"uzbuđeni smo što smo otkrili 'sat' koji nam pokazuje vrijeme formiranja Mjeseca koji se ne oslanja na radiometrijske metode", rekao je lider istraživanja Seth Jacobson iz Opservatorija de la Cote d'Azur u Nici.

Istraživanje je pokazalo da se u Zemljinom pokrivaču nalazi dosta atomskih elemenata koji su hemijski povezani sa željezom a koji su direktno proporcionalni masi koja je nastala nakon udara u Zemlju.

Prema ovim rezultatima, Mjesec je nastao 95 miliona godina nakon nastanka sunčevog sistema, za koji se vjeruje da je nastao 4,6 milijardi godina.