Nauka

Otkrivena nova vrsta džinovske kornjače na Galapagosu

Klix.ba
Naučnici su identifikovali novu vrstu džinovske kornjače na otoku Galapagos u Tihom okeanu. Koristili su genetske podatke kako bi utvrdili da je grupa od 250 reptila koji se sporo kreću, različita do ostalih vrsta kornjača na Santa Cruzu.

Ovo je 15. vrsta kornjača koja je otkrivena na arhipelagu, a četiri su do sada izumrle. Nova vrsta dobila je ima "Chelonoidis donfaustoi" prema penzionisanom rendžeru parka na Galapagosu.

Džinovske kornjače na ovom otoku teže 250 kilograma i žive duže od 100 godina. Eksperti su dugo vjerovali da je riječ o kornjačama koje su već pronađene, ali su genetski testovi pokazali da nisu bili upravu. Nova vrsta kornjača, koja je poznata i pod imenom Kornjače Istočnog Santa Cruza.

Profesorica biologije sa Yale univerziteta Gisella Caccione, koja je vodila tim za istraživanje, kazala je da je oklop ovih kornjača više zbijen nego kod ostalih vrsta.

Naučnici i konzervatori se nadaju da će otkriće pomoći u zaštiti i obnovi kornjača koje se smatraju osjetljivom vrstom s populacijom koja nestaje. U ovoj grupi ima ih samo 250, a vjeruje se da na otoku ima ukupno 2.000 raznih vrsta.