Nauka

Otkrivena nova planeta pogodna za razvoj života

Klix.ba
Tim njemačkih i engleskih astronoma je otkrio novu planetu koja kruži oko obližnje zvijezde na odgovarajućoj udaljenosti za razvoj klime slične kao na Zemlji, koja bi mogla biti pogodna za razvoj života.

Tim je pronašao tri planete u orbiti oko zvijezde udaljene 44 svjetlosne godine, ali samo jedna od njih se nalazi u takozvanoj zoni Zlatokose, zoni u kojoj temperature nisu ni previše visoke ni previše niske, što je preduslov za postojanje tekuće vode.

"Zvijezda HG 40307 je savršeno tih stari patuljak, pa ne postoji razlog zbog kojeg takva planeta ne bi bila pogodna za život", kazao je Guillem Angla-Escude sa Univerziteta Goettingen, koji je predvodio ovo istraživanje zajedno sa Mikkom Tuomijem sa Univerziteta u Hertfordshireu.

Planeta ima skoro sedam puta veću masu od Zemlje, ali kruži oko zvijezde na skoro istoj udaljenosti, što znači da dobija sličnu količinu energije kao i Zemlja.

Do sada je otrkiveno više od 800 planeta izvan našeg sistema, ali samo mali broj njih se nalazi u zoni pogodnoj za život. Još su rjeđe planete koje se rotiraju, kao što je ova novootkrivena, na kojima se smjenjuju dan i noć, što povećava šanse za razvoj okruženja kao na Zemlji.

Planeta nazvana HD 40307g je dio sistema za koji se ranije vjerovalo da se sastoji od tri planete koje su preblizu zvijezdi da bi na njima mogla postojati tekuća voda.

Vezani članci