Nauka

Otkriven šesti okus

Sarajevo-x.com
Ljudski jezik možda ima "šesti" okus, najavljuju naučnici s američkog Instituta za genetiku u Philadelphiji.

Naime, u istraživanjima vršenim na miševima otkriveno je da oni imaju sposobnost da osjete okus kalcija putem receptora smještenih na jeziku. Mjereći električnu aktivnost nerva između mozga i jezika dokazano je da miševi prepoznaju okus kalcija.

Odavno je poznato da ovi glodavci i ljudi dijele mnogo zajedničkih gena, pa je tako moguće da i ljudi osjete gorko-kiseli okus kalcija, izvještava naučni portal LiveScience.

Postoje četiri poznata okusa koja raspoznajemo jezikom, to su slatko, slano, kiselo i gorko. Mnogi naučnici se slažu da postoji i peti okus "umami", a to je okus glutamata, specifičan za soju, gljive i neke vrste sireva, uglavnom hranu bogatu proteinima. Međutim, prema rezultatima nove studije sasvim je moguće da ljudi na jeziku imaju receptore i za gorko-kiseli kalcij.

U namirnicama kao što su neke vrste kupusa i blitve postoji visok procenat kalcija, pa ih ljudi izbjegavaju u ishrani zbog gorkog i trpkog okusa, ali količina kalcija koju nalazimo npr. u čaši vode sasvim je ugodna, kažu naučnici.