Nauka

Odlični prvi rezultati vakcine protiv raka jajnika

Sarajevo-x.com
Vakcina protiv rak jajnika ostvarila je ohrabrujuće rezultate u preliminarnoj studiji, saopćili su u subotu američki naučnici. Detalji prvih istraživanja objavljeni su u naučnom magazinu 'Proceedings of the National Academy of Sciences'.

Vakcina koja je dizajnirana tako da pojača imunološki odgovor organizma pacijenta na rak, ostvarila je odlične rezultate u preliminarnoj studiji, saopćeno je iz Roswell Park Cancer Institute, sa sjedištem u Buffalou (New York).

Većina pacijentica sa već uznapredovanom bolesti reaguju na kemoterapiju, ali više od 70% pacijentica umre kada se rak ponovno pojavi u periodu od pet godina nakon dijagnoze, što se vrlo često i dešava.

Nova vakcina sadrži proteinski fragment raka jajnika spojen sa molekulom za koju se zna da jača imunološki odgovor organizma. Vakcina cilja protein koji proizvode stanice raka jajnika, zaobilazeći zdrave stanice.

Istraživači su učinak vakcine testirali na ženama sa epitelijanim rakom jajnika, tipom raka koji se pojavljuje na površini jajnika. Iako je ovo samo preliminarna studija, rezultati su više nego ohrabrujući.

Tokom eksperimenta vakcina je potakla imunološki sistem na proizvodnju antitijela i aktiviranje posebnih T stanica koje napadaju stanice raka zadužene za proizvodnju ključnog proteina.

Istraživači su također uočili da je djelovanje vakcina na imunitet ljudskog organizma dugoročno.

"Sada imamo neosporiv dokaz da imunološki sistem može prepoznati i eliminisati stanice raka jajnika. Ipak, vrlo je važno shvatiti da su neophodne ozbiljnije studije kako bi sa sigurnošću utvrdili da je ova vakcina sigurna i učinkovita", kazao je vođa istraživanja, profesor Kunle Odunsi.