NASA ga pomno prati

Novootkriveni asteroid 2023 DW će proći blizu Zemlje 2046. godine

D. B.
Američka svemirska agencija NASA je otkrila novi asteroid veličine olimpijskog bazena, koji bi trebao proći blizu Zemlje 2046. godine.

Riječ je o asteroidu pod nazivom 2023 DW prečnika 50 metara koji ima šanse oko 1:600 da se sudari sa Zemljom. NASA ga stoga pomno prati jer, iako su šanse za udar veoma male, potencijalne posljedice bi bile značajne ukoliko bi se to dogodilo.

Asteroid je otkriven 27. februara ove godine, njegov prečnik iznosi oko 50 metara i veličinom odgovara olimpijskom bazenu. Očekuje se da će 14. febuara 2046. godine proći veoma blizu Zemlje.

Evropska svemirska agencija je 8. marta precizno procijenila da postoje šanse 1:625 da asteroid direktno udari u Zemlju, ali ove procjene se ažuriraju svaki dan.

Asteroid 2023 DW nije udario u Zemlju silom koja je uništila dinosaure prije 66 miliona godina, jer je taj asteroid imao prečnik nekoliko kilometara.

U ovom trenutku nema zvaničnih uzbuna ili upozorenja zbog asteroida, no on će se i dalje pratiti u slučaju da se situacija promijeni. Agencija je podsjetila javnost da konstantno prati asteroide te da radi na poboljšanju svojih mogućnosti detekcije.

Otkriće novih asteroida podsjeća na važnost kontinuiranih napora za praćenje i proučavanje. NASA aktivno proučava asteroide i drugi svemirski otpad već dugi niz godina, a dosad je zabilježila brojna otkrića koja su pomogla naučnicima da bolje razumiju solarni sistem i prijetnju koju predstavlja po Zemlju.

NASA također razvija tehnologiju za odbijanje ili uništavanje asteroida ukoliko oni budu predstavljali prijetnju Zemlji.