Nauka

Nezustavljivi proces: Led na Antarktiku se topi brže od predviđenog

Klix.ba
Velika ledena ploha na Zapadnom Antarktiku topi se brže nego što su naučnici predvidjeli i to je nepovratan proces, otkriveno je u novoj studiji.

NASA je izvijestila kako "ne postoji ništa što sada može zaustaviti glečere u ovom području da se tope u moru".

U studiji je istraženo 40 godina podataka prikupljenih sa zemlje iz aviona i satelita. Dokazi pokazuju da je "veliki dio ledene plohe Zapadnog Antarktika nestao i da je povratak u prvobitno stanje nemoguć", rekao je geolog Eric Rignot, lider studije koji radi u NASA-i.

Ovakav razvoj se dogodio zbog globalnog zatopljenja koje je izazvao čovjek i ozonske rupe koja je promijenila vjetrove na Antarktiku i povećala temperaturu vode koja "jede" ledenu plohu, kažu naučnici.

"To je sistem lančane reakcije i nezaustavljiv je", rekao je Rignot.

Ovaj dio Antarktika će biti glavni saradnik u povećanju nivoa mora koje će nastupiti u sljedećim decenijama i stoljećima, a studija predviđa povećanje nivoa mora za 1,2 metra.

"Ovo je prešlo tačku u kojoj nema povratka. Procjena je da bi trebalo nekoliko stoljeća da se cijeli led otopi u moru", dodao je.

Obuzdavanje emisija iz fosilnih goriva koje bi usporile klimatske promjene neće zaustaviti topljenje, no moglo bi usporiti brzinu problema.