Nauka

Naučnici začuđeni: Pronađena prazna tačka u svemiru

Sarajevo-x.com
Astronomi su sasvim začuđeni i ne nalaze riječi objašnjenja za potpuno praznu tačku pronađenu u svemiru. Ovaj predio je tako velik da bi se kroz njega putovalo milijardu svjetlosnih godina. U njemu nema apsolutno ničega - zvijezda, planeta, galaksija pa čak ni crnih rupa niti misteriozne tamne materije.

Naučnici još uvijek samo nagađaju o tome zašto je ova prazna tačka tako velika i zbog čega je nastala i još uvijek nemaju odgovor ni na jedno pitanje. U ovom dijelu svemira nema ama baš ničega - niti zvijezda i galaksija, niti crnih rupa i tamne materije. To je u potpunosti prazan prostor, prenosi Associated Press.

Od prije je astronomima bilo poznato postojanje takvih prostora u svemiru gdje se ne nalazi apsolutno ništa, ali naučnici su zapanjeni zbog veličine novopronađene prazne tačke. Prema proračunima, kroz nju bi se putovalo milijardu svjetlosnih godina, a to bi bilo preko 9 milijardi miliona kilometara ništavila.

"Mi smo ranije znali za postojanje ovakvih praznih tačaka, ali one za koje mi znamo nisu ovako velike. Ova koju smo tek pronašli veća je 1.000 puta od onih koje poznajemo. Nismo sigurni ni da li ovo otkriće zovemo pravim imenom - prazna tačka. Ovo je zaista iznenađenje", rekao je u razgovoru za AP profesor tima koji je pronašao praznu tačku, Lawrence Rudnick.

Prema tvrdnjama naučnika, ovo otkriće bi se trebalo promatrati vrlo ozbiljno jer se ne zna njegova priroda niti zakoni sila koji u njemu djeluju.

Astronomi smatraju da bi se u tako velikom prostoru možda i moglo pronaći "nešto", ali bi to i dalje ostao prazan prostor.