Sačuvani u ćilibaru

Naučnici pronašli najstarije primjerke očuvanih insekata

Klix.ba
Naučnici su pronašli najstarije insekte sačuvane u ćilibaru. Insekti su pronađeni u sjevernoj Italiji u ćilibaru veličine nekoliko milimetara.

Ovi primjerci su blizu 100 miliona godina stariji od bilo kojeg do sada pronađenog primjerka. Ovo otkriće će dati novi uvid u evolucijski ciklus najraznovrsnije grupe organizama na svijetu.

"Ćilibar je veoma važan alat za paleontologe, jer čuva primjerke u savršenom stanju, pa se mogu praviti veoma precizne procjene količine evolucijske promjene tokom miliona godina", rekao je David Grimaldi, vođa istraživanja.

Iako su artropodi stari 400 miliona godina, sve do sada je najstarija pronađena životinja bila nađena u ćilibaru starom 130 miliona godina. Ovo novo otkriće je postavilo novi rekord od 230 miliona godina.

Kapljice ćilibara, veličine od dva do šest milimetara, su pronađene visoko u Dolomitskim Alpama na sjeveroistoku Italije. Pronašli su ih Eugenio Ragazzi i Guido Roghi sa Univerziteta u Padovi.

Dva od ukupno 70.000 ispitanih komada ćilibara su sadržavala dvije nove vrste grinja, nazvanih Triasacarus fedelei i Ampezzoa triassica. Treći insekt, jedna vrsta muhe, se ne može precizno identifikovati, jer tijelo insekta, osim antena, nije dobro očuvano.