KELT-9b

Naučnici otkrili najvreliju planetu u svemiru

Klix.ba
Naučnici su otkrili planetu KELT-9b koja je slična Jupiteru i koja ima temperaturu 4.600 kelvina (4.327 celzija), što znači da je za 1.200 kelvina hladnija od Sunca.

Novosti o planeti KELT-9b objavljene su u časopisu Nature. Veoma neobična svojstva ove planete predstavljena su jučer na sastanku Američkog astronomskog društva u Austinu u Texasu.

"KELT-9b smo pronašli 2014. godine i trebalo nam je dosta vremena da se konačno uvjerimo da je zapravo riječ o planeti koja kruži oko druge zvijezde. Planeta ima skoro tri puta veću masu od Јupitera, ali upola manju gustinu", rekao je profesor Scott Gaudi s Univerziteta Ohio za BBC.

Naučnici smatraju da bi ova planeta mogla imati rep koji liči na rep komete. Ovo otkriće iznenadilo je i astronome koji priznaju da ni sami nisu sigurni kako je moguće da KELT-9b postoji.

KELT-9b orbitira oko zvijezde nazvane KELT-9 koja je dvostruko veća i skoro dvostruko vrelija od Sunca. Ultraljubičasto zračenje KELT-9 je toliko jako da bi cijela planeta mogla ispariti.

Vezani članci