BBC

Naučnici korak bliže univerzalnom testu krvi za otkrivanje raka

FENA
Naučnici su korak bliže ispunjenju jednog od najvećih ciljeva u medicini - univerzalnom testu krvi za otkrivanje raka, piše jutros BBC. Tim naučnika na Univezitetu Johns Hopkins ispituje metodu koja otkriva osam najčešćih formi teške bolesti.

Njihova vizija je da se napravi godišnji test za rano otkrivanje bolesti koji bi mogao spasiti brojne živote. Britanski naučnici kažu da je to "izuzetno uzbudljivo" otkriće. Test za otkrivanje raka traži mutacije u 16 gena koje se redovno pojavljuju i osam proteina koji se oslobađanju. Isproban je na više od hiljadu pacijenata.

Dr. Cristian Tomasetti, s Medicinskog fakulteta Johns Hopkins je rekao BBC-u da su rezultati vrlo "uzbudljivi".

"Mislim da ovo može imati ogroman utjecaj na smrtnost od raka", rekao je. Što se ranije otkrije, veće su šanse tretmana opake bolesti. Sada su u toku testiranja na osobama kojima još uvijek nije dijagnosticirana bolest i to će biti pravi test primjenjivosti nove metode.

Dr. Gert Attard, iz britanskog istraživačkog centra kaže da ovo otkriće može imati veliki potencijal.

"Ovo je sveti gral medicine, da imamo test krvi koji otkriva rak bez drugih procedura poput skeniranja i kolonoskopije", dodao je, ističući da su naučnici vrlo blizu toga, piše BBC.

RAK