Nauka

Naučnici korak bliže ka vakcini protiv raka

Sarajevo-x.com
Naučnici sa Karolinska Institut u Švedskoj pomogli su u otkriću molekule koja se može koristiti za vakcinu protiv raka koji se sve više širi.

Iako su dosadašnji rezultati dobijeni iz eksperimenata na životinjama, oni ukazuju na novu metodu liječenja metastaza.

Rezultati su objavljeni u online izdanju prestižnog naučnog časopisa “Nature Medicine” i predstavljaju zajedničke napore naučnika sa Karolinska Institutet i Univerzitetskog medicinskog centra u Holandiji.

U istraživanju je analizirana imunološka ćelija, takozvana T ćelija, koja prepoznaje druge ćelije sa defektima uobičajenim za metastaze. Ovi defekti (koji se nalaze u MHC klasi 1 molekula) omogućavaju ćeliji tumora da izbjegne standardnu odbranu imuniteta koja se vrši posredstvom T ćelije.

Naučnici su otkrili kratku molekulu peptida koju je T ćelija iz istraživanja prepoznala. Koristeći peptide, naučnici mogu izvršiti vakcinaciju i zaštiti od širenja tumora iz različitih tkiva, uključujući melanom, rak crijeva, limfom i fibrosarkom.

"Dosad smo proveli istraživanje samo na miševima, pa je suviše rano previše se nadati”, izjavila je naučnica Elisabeth Wolpert iz Centra za mikrobiologiju i biologiju tumora. “Međutim, istraživanje ukazuje na moguće nove načine unapređenja liječenja tumora u poodmaklom stadiju."