Istraživanje

Naučnici iz Amerike prvi put u historiji uspješno modificirali gene ljudskog embrija

Klix.ba
Ilustracija
Naučnici američkog Univerziteta Oregon Health and Science u Portlandu uspjeli su prvi put u historiji genetski modificirati gene ljudskog embrija, prenose strani mediji.

Kako su kazali naučnici koji su sproveli istraživanje, tehnologija kojom su uređivali gene u ljudskom embriju, teoretski bi mogla omogućiti razvoj ovih ćelija u ljudskom biću.

Ovo nije prvi put da su naučnici uspjeli modificirati ljudski gen, ali eksperiment u Americi nikad niko dosad nije uspio uraditi toliko precizno i efikasno. Prije dvije godine Kinezi su tvrdili kako im je pošlo za rukom da zamijene gene ljudskog embrija, ali nisu bili 100 posto uspješni u eksperimentu.

"Ljudske gene smo modificirali tehnologijom CRISPR koja će zbog brzine i efikasnosti pomjeriti granice u genetskoj medicini. CRISPR radi poput molekularnih makaza koje mogu selektivno odvojiti neželjene dijelove gena i zamijeniti ih novim dijelovima DNK", rekao je direktor Univerziteta u Portlandu Shoukhrat Mitalipov, prenosi Independent.

Mnogi osuđuju genetsku modifikaciju ljudskog embrija jer smatraju kako će roditelji ovo otkriće iskorištavati za biranje gena svoje djece. S druge strane, naučnici ističu kako nema niša loše u tome da se roditeljima omogući modifikacija ne bi li spriječili mnoge nasljedne bolesti.

Mnoge zemlje su zabranile sprovođenje ikakvih istraživanja u vezi s genetskom modifikacijom, ali naučnicima u Oregonu dozvoljeno je eksperimentisanje sve dok ne koriste državni novac i ne razvijaju u potpunosti zamjensku seriju DNK-a. Oni su nakon nekoliko dana uništili embrije koje su uspjeli modificirati.

Detaljni rezultati istraživanja sa Univerziteta u Oregonu bit će objavljeni uskoro u lokalnom naučnom magazinu.