Dvije kapsule

NASA objavila posade za prve letova letjelica kompanija Boeing i SpaceX

Klix.ba
Foto: Alex Parkin/SpaceX/Boeing
Američka svemirska agencija NASA je objavila posade za prve letove letjelica kompanija SpaceX i Boeing, a koje su ove kompanije dizajnirale kako bi prevozile astronaute do Međunarodne svemirske stanice (ISS) i nazad na Zemlju.

Posade će biti prvi putnici u ovim letjelicama te će ih testirati kako bi ustanovili da li su spremne za redovna putovanja do ISS-a. Prvi testni letovi su na rasporedu 2019. godine, a prve operativne misije će uslijediti nakon toga.

NASA-ini astronauti Doug Hurley i Bob Behnken će biti prva posada u kapsuli Crew Dragon kompanije SpeceX. Radi se o poboljžanoj verziji teretne kapsule Dragon, koja će biti postavljena na vrh rakete Falcon 9. Posada će obaviti prvi testni let, koji će biti ključni za buduće misije NASA-e. Kada dobije certifikat, Crew Dragon će krenuti u prvu operativnu misiju s NASA-inim astronautima Victorom Gloverom i Mikeom Hopkinsom.

U međurvremenu, NASA-ini astronauti Eric Boe i Nicole Anapu Mann će biti prva posada Boeingove kapsule CST-100 Starliner, koja će u orbitu biti lansirana pomoću rakete Atlas V. Ovu raketu je proizvela kompanija United Launc Alliance.

Boeing planira na testni let u svemir poslati i svog privatnog člana posade Chrisa Fergusona, bivšeg NASA-inog astronauta. Nakon toga će NASA-ini astronauti Jost Cassada i Sunita Williams biti posada prve operativne misije kada Starliner krene prema ISS-u.

NASA je još 2015. godine najavila četiri astronauta koji će biti dio programa. Tada nije saopćeno kojom će letjelicom astronauti poći na prvi let. Većina astronauta su ranije letjeli Space Shuttleom ili ruskom Soyuz raketom. Astronauti Nicole Aunapu Mann, Victor Glover i Josh Cassada će debitovati na pomenutim letovima. Posadama će se priključiti i kolege iz Evropske svemirske agencije, a njihova imena će biti objavljena nešto kasnije.

Ove informacije su objavljene nakon što je NASA bila primorana na odgađanje Commercial Crew programa. Obje kapsule su trebale obaviti testne letove bez posade prije dobijanja certifikata za rutinske misije na ISS. To se trebalo dogoditi ovog mjeseca i nešto kasnije ove godine, no, Boeing je taj rok pomjerio za kraj ove ili početak sljedeće godine. Posada bi trebala obaviti prvi let sredinom 2019. godine. Što se tiče kompanije Space X, prvi let bez posade je planiran za novembar ove godine, a posada bi trebala poletjeti u aprilu naredne godine.

Bit će to prvo putovanje NASA-inih astronauta s američkog tla od završetka Space Shuttle programa. U proteklih sedam godina se NASA oslanjala na Rusiju kako bi slala astronaute na ISS. Agencija je potrošila oko 80 miliona dolara za kupovinu mjesta za astronaute sve do slejdeće godine.