Nauka

NASA objavila fotografiju heksagonalne oluje na Saturnu

FENA
Foto: NASA
Američka svemirska agencija NASA objavila je u ponedjeljak fotografiju Saturnova sjevernog pola na kojem se vidi neobični heksagonalni olujni vrtlog, fenomen koji nije uočen nigdje drugdje u Sunčevom sistemu.

NASA-ina letjelica Cassini koja istražuje Saturn i njegove mjesece snimila je Saturn u novembru prošle godine dok je letjela 2,5 miliona kilometara iznad planeta.

Heksagonalni vrtlog promjera je oko 30.000 kilometara i sastoji se od vjetrova koji pušu brzinom od 322 kilometara na sat. Naučnici nisu otkrili drugi takav vremenski fenomen igdje u Sunčevom sistemu, objavila je svemirska agencija.

"Heksagon je tek strujanje zraka i vremenske pojave koje su tamo izrazito su turbulentne i nestabilne", kaže Andrew Ingersoll s kalifornijskog instututa za tehnologiju. "Uragan na Zemlji traje sedmicu dana, ali to na Saturnu traje desetljećima, a ko zna možda i stoljećima".

Saturnova heksagonalna oluja možda traje toliko dugo zbog toga što je planet zapravo ogromna kugla plinova. Na Zemlji konfiguracija tla razbija strujanje zraka no na Saturnu oluje ostaju stabilne zbog toga što nema čvrstih oblika tla, kaže NASA.

Cassini je neobičnu pojavu prvi puta snimio 2009. godine.

NASA-in Voyager prvi je snimio heksagon u 1980-ima.

Misija Cassini vrijedna 3,2 milijarde dolara lansirana je prema Saturnu 1997. i do njega je stigla 2004. Od tada šalje snimke planeta i njegovih mjeseca.

Očekuje se da će misija potrajati do 2017. kada će letjelica izgorjeti u atmosferi Saturna.