Nauka

NASA: Nova otkrića oko Urana

FENA
Američki astronomi otkrili su dva nova prstena i dva nova satelita oko Urana, džinovske planete Sunčevog sistema, saopćili su predstavnici NASA-e.

Pomoću kosmičkog teleksopa "Hubble" utvrđeno je, pored toga, da su u posljednjih desetak godina poznati sateliti Urana izmijenili orbitu, što je veoma neobična pojava, prenijela je agencija Itar-Tass.

Sve te činjenice, po ocjeni stručnjaka, znače da Uran ima gusti, promjenljivi i vjerovatno dinamički nestabilan sistem okretanja oko planete kosmičkih tijela.

Prema mišljenju naučnika nova otkrića dokazuju da je sistem satelita i prstenova Urana dosta mlad. Astronomi su utvrdili da Uran sada ima 13 prstenova, znatno više od drugih planeta Sunčevog sištema.

Dva nova prstena imaju veoma nisku gustinu i održavaju se na račun materije koju dobivaju s površine novootkrivenih satelita, čija orbita prolazi koz prstenove.

Što se tiče promjene orbite ranije poznatih satelita, to po mišljenju naučnika znači da će kroz nekoliko miliona godina ta tijela početi da se sudaraju.

Uran je prečnika 51.500 kilometara i nalazi se na rastojanju od Sunca od 3,2 milijardi kilometara. On pored Jupitera, Saturna i Neptuna predstavlja džinovsku planetu.