Postoji milionima godina

Najžilavije stvorenje na svijetu može živjeti u grotlu vulkana, a opstaje i u svemiru

DP
Vodeni medvjedi ili dugoživci istinski su fascinantna, sićušna bića, a zoolog koji ih je otkrio zapazio je da podsjećaju na mikroskopske medvjede.

Veličine su između nekoliko mikrona i jednog milimetra. Imaju osam nogu i žive u vodi, mahovini i algama. Otkrio ih je njemački zoolog Johann Goeze krajem 18. stoljeća koji im je nadjenuo neobičan naziv jer su ga podsjećali na medvjediće.

Smatraju se najizdržljivijim stvorenjem na svijetu. Pronađeni su u grotlu vulkana, na Antarktiku i u morskim dubinama, a 2007. su ga astronauti testirali i na uvjete u svemiru. Primjerci vodenog medvjeda uspjeli su preživjeti svemirski vakuum i sunčevo zračenje cijelih deset dana (The Dodo). Mogu podnijeti hiljadu puta veću količinu radijacije od ljudi i šesterostruko veći pritisak nego što je prisutan u Marijanskoj brazdi, najdubljoj tački na Zemljinoj površini.

U nepovoljnim uvjetima stupaju u polu osušeno stanje kriptobioze, u kojoj mogu ostati i nekoliko desetljeća. Ispuštaju svu vodu iz organizma, a organe oblažu svojevrsnim šećernim gelom. Naučnici vjeruju da ova bića postoje već pola milijarde godina, što znači da su preživjeli svih pet masovnih istrjebljenja živih vrsta.