Nauka

Najstarije biće na svijetu imalo je 507 godina, naučnici ga ubili

Klix.ba
Najstarije biće na svijetu, poznato kao Ming the Mollusc (mekušac Ming), je starije nego što se prije mislilo.
Radi detaljnog istraživanja, školjka koja živi na velikoj dubini u moru izvučena je s dna sjevernog Atlantika blizu Islanda 2006. godine. Naučnici su je stavili u frižider, što je uobičajena praksa, ali tada nisu znali njenu starost.

Kada je odnesena u laboratorij naučnici s Bangor univerziteta zaključili su da je školjka stara 400 godina. Otkriće je zabilježeno u Guinnessovoj knjizi rekorda, no za Ming the Mollusc, koja je dobila ime po kineskoj dinastiji koja je vladala u doba kada je rođena, bilo je kasno.

Nakon novih istraživanja otkriveno je da je ova školjka 100 godina starija nego što se mislilo.

"Pogriješili smo kada smo radili prve analize i žurili smo da objavimo naša otkrića. Ali sada smo potpuno sigurni da imamo pravu starost", rekao je dr. Paul Butler sa univerzitetske škole za okeansku nauku.

Starost školjki se određuje po prstenju, odnosno krugovima koji se nalaze sa spoljašnje strane ili u unutrašnjosti spojnice.

Kada su istraživači prvi put određivali starost brojali su krugove u spojnici. No, zbog starosti mnogi su se slijepili. Kada su ponovo pregledali školjku s vanjske strane uočili su da ima još krugova.

Pronađeni mekušac datira iz 1499. godine. Naučnici tvrde kako mogu saznati više o temperaturama mora i masi vode hiljade godina unazad na osnovu slojeva školjke.

"Sama činjenica da smo u rukama držali biće koje je imalo 507 godina je nevjerovatno fascinantna, ali ono što je veoma uzbuđujuće je to što možemo sve naučiti proučavajući mekušca", rekao je profesor Jan Heinmeier.