Nauka

Na Marsu je padala kiša

Sarajevo-x.com
Jednom je sitna kiša pala na Mars, ako je suditi po novim geohemijskim analizama naučnika sa Univerziteta Berkley. Mada je, kako ističu naučnici, ta kiša najvjerovatnije prestala padati prije nekoliko milijardi godina.

Prikupivši podatke sa tla Marsa sa ranijih misija, koje su prethodile pohodu svemirske letjelice Phoenix, i uporedivši ih sa informacijama prikupljenim u najsušnijim dijelovim Zemlje, naučnici su otkrili da je voda morala pasti odozgo, a nije izvirala iz same zemlje.

Ronald Amundson, profesor nauke o ekosistemima sa Univerziteta Berkley i vođa ove studije, je izjavio: “Možemo proučavati hemijski sastav zemlje i odatle izvući informaciju o historiji klimatskih promjena”.

Amudsonovo glavno istraživanje se svodi na to da sol sa Marsa sadrži sloj sulfata koji se nalazi na vrhu hlorida.

Iako naučnik nije siguran da li su padavine na Marsu bile u vidu snijega, susnježice ili kiše, dokaz o reakciji sa stijenama govori o tome da je voda na tlu bila u tečnom stanju.

Misije na Marsu su testirale sastav zemlje kako bi utvrdili da je kiša padala na površinu, sada crvene, planete. Primarna vrijednost istraživanja letjelice Phoenix je u mogućnosti otkrivanja i analiziranja sastava zemlje u cilju saznanja da li je moguć život na ovoj planeti.

Ovi dokazi o postojanju vode na Marsu i podzemnog leda povećavaju nade da je moguć život izvan planete Zemlje, navodi Wired Science.