{{error}}
Facebook prijava

Unesite e-mail:

17.10.2018. u 21:34
Ilustracija: Shutterstock
Mjesec bi mogao biti ključan za dobijanje odgovora na pitanje za kojim naučnici već dugo tragaju - kako su prve zvijezde i galaksije oblikovale rani svemir, prenosi Technology.org
TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA
Tim astronoma na čelu s dr. Benjaminom McKinleyom promatrao je Mjesec radio-teleskopom kako bi pomogao u potrazi za slabim signalom atoma vodika, objavljeno u časopisu Monthly Notices kojeg izdaje Royal Astronomical Society.

"Prije nego što su postojale zvijezde i galaksije, svemir se dominantno sastojao od vodika, koji je lebdio u prostranstvima", rekao je dr. McKinley, astronom sa Univerzitetu Curtin.

Napomenuo je da je ta rana faza svemira poznata i kao "kozmička mračna dob".

Astronomi su u tekstu objavljenom u časopisu Monthly Notices opisali kako su koristili radio teleskop Murchison Widefield Array (MWA) kako bi pomogli u potrazi za radio signalima.

"MWA preuzima radio signale iz prostora i možemo ih pretvoriti u slike", objašnjava dr. McKinley.

Ovaj radio signal iz ranog svemira je vrlo slab u usporedbi s izuzetno svijetlim objektima u prvom planu.

Astronomi su također uzeli u obzir "zemaljske" radio valove Zemlje koji se odbijaju od Mjeseca i natrag na teleskop. Zemljina svjetlost ošteti signal sa Mjeseca i tim je morao ukloniti ovu kontaminaciju iz njihove analize.

"Ako možemo otkriti ovaj radio signal, to će nam reći jesu li naše teorije o evoluciji svemira tačne", zaključio je dr. McKinley.