Nauka

Mars pomogao u otkrivanju terapije za liječenje nesanice

Sarajevo-x.com
Foto: Reuters
Eksperimenti koji se provode u cilju stvaranja što boljih uslova za boravak astronauta na Marsu, mogli bi i otkriti nove načine kako pomoći ljudima na Zemlji koji pate od nesanice.

Istraživači u Washingtonu sprovode eksperimente kako bi otkrili načine stvaranja boljih uslova za astronaute koji borave na Marsu. Njihova istraživanja pokazala su da izlaganje jakom umjetnom svijetlu u trajanju od 45 minuta može pomoći boljoj adaptaciji marsovskim uslovima.

Tokom rada na ovim eksperimentima, naučnici su otkrili i određene varijacije u ljudskom tijelu koje registruju dnevne i noćne periode. Tretmanom ovih varijacija, naučnici su ubijeđeni da se može pomoći ljudima koji pate od nesanice.

"Rezultati pokazuju snažne implikacije za tretman poremećaja sna uključujući i one ljude koji rade u smjenama pa im je ritam spavanja stoga totalno poremećen", izjavio je dr. Charles Czeisler, šef odsjeka za istraživanje sna na Medicinskom fakultetu na Harvardu.

Američka agencija NASA zamolila je Czeislera i njegov tim da pronađu načine kako pomoći astronautima da se prilagode životu na Marsu. Naime, dan na Marsu traje 24 sata i 39 minuta.

Tim koji predvodi dr. Czeisler testirao je 12 zdravih volontera između 22 i 33 godine koji su tri sedmice prije testiranja redovno spavali osam sati dnevno.

"U svim slučajevima koje smo testirali, poslije izlaganja jakom umjetnom svijetlu, naši volonteri uspjeli su izdržati 24 sata bez spavanja", objasnio je Czeisler.

Analiza krvi volontera pokazala je različit nivo hormona sna - melatonina kod nekih od njih. Kod volontera koji su kraće bili izloženi jakoj svjetlosti, povećanje nivoa melatonina javljalo se 4 do 5 sati prije uobičajenog vremena za spavanje. Kod onih koji su bili duže izloženi ovoj svjetlosti, nivo hormona sna povećavao se sat prije uobičajenog vremena za spavanje.

Druga istraživanja su pokazala da osobe koje do kasno u noć koriste računar ili se izlažu nekoj drugoj jakoj svjetlosti, također imaju problema sa snom.

Testiranje koje je proveo dr. Czeisler sa svojim timom trajalo je 30 dana. Svi volonteri bi se uspješno prilagodili dugom danu na Marsu. Ovi rezultati mogli bi biti od velike pomoći za liječenje ljudi koji pate od nesanice.