Nauka

Magazin "Science" o radovima kod Visokog

FENA
Najavu nastavka radova kod Visokog, na mjestu gdje je istraživač Semir Osmanagić ustvrdio da se nalaze piramide stare 12.000 godina, kritizirao je u svom posljednjem broju jedan od najuglednijih svjetskih naučnih magazina "Science".

Science, između ostalog, prenosi izjavu predsjednika Evropske asocijacije arheologa Anthonyja Hardinga, koji je ovakav razvoj događaja nazvao "razočaravajućim", jer Osmanagićev projekt smatra pseudonaukom. On je istakao da velika većina ljudi u BiH mora shvatiti da ih se vara.

U međuvremeno se oglasio i američki časopis za geologiju iz Houstona, Houston Gem and Mineral Society, koji je objavio analizu kamenih kugli, nađenih posebno na području Zavidovića.

Prema mišljenju doktora geologije Earla W. McBridea, koje prenosi ovaj naučni časopis, studije velikih karbonatnih konkremenata, dostupnih turistima, nedavno otkriveni blizu Zavidovića, Mečića i Ozimića, nisu stvorene ljudskom rukom, već analize jasno pokazuju da su ove kamene kugle klasični primjerci gigantskih kružnih konkremenata. Prve petrografske analize pokazuju da se ove kamene kugle sastoje od čvrsto karbonatno povezanog sivog pješčara, klasificiranog kao litarenit,