NASA

Lansiranje Discoveryja odgođeno za petak

FENA
Foto: AFP/Getty Images
Američka svemirska agencija NASA odgodila je za petak ujutro lansiranje svemirske letjelice Discovery zbog problema s ventilom za tekući vodik koji su se pojavili kod punjenja spremnika u utorak navečer, objavio je čelnik tima koji vodi misiju Mike Moses.

Nakon otkazanoga prvog pokušaja lansiranja u utorak ujutro, zbog grmljavinskog nevremena iznad Svemirskog centra Kennedy u Cape Canaveralu na Floridi, drugi pokušaj bio je zakazan za srijedu u 01.10 sati po istočnoameričkom vremenu (07.10 CET).

Idući pokušaj lansiranja zakazan je za petak u 00.22 sata, do kada će inženjeri testirati ventil za tekući vodik, prije novog punjenja vanjskog spremnika, rekao je Moses, objavila je NASA na svojoj web stranici.

Ako svemirska agencija odustane od lansiranja broda do 31. augusta, idući termin po rasporedu je 17. oktobar, izjavio je glasnogovornik NASA-e.

Svemirska letjelica Discovery pripremljena je za 13-dnevnu misiju opskrbe Međunarodne svemirske stanice (ISS), na koju će dopremiti 6,8 tona tereta u opskrbnom modulu Leonardo, koji je izradila Italija, te novu članicu posade ISS-a Nicole Stott, objavila je NASA.

Stott će na ISS-u zamijeniti astronauta Tima Kopru, koji je stigao s prethodnom misijom "shuttlea" STS-127.

Discovery će na ISS dopremiti opremu za novu spavaonicu, rashladni uređaj, hranu i druge zalihe te pokretnu traku za trčanje COLBERT, nazvanu po američkom komičaru Stephenu Colbertu.

Astronauti bi tokom boravka na ISS-u trebali izvesti tri svemirske šetnje, tokom kojih će stari spremnik s tekućim amonijakom zamijeniti novim, 800 kilograma teškim rashladnim uređajem koji će dopremiti Discovery.