1.300 m ispod nivoa okeana

Kod Sumatre otkrivena podvodna planina-vulkan

FENA
Naučnici koji pretražuju okeansko dno, istražujući prirodne katastrofe poput cunamija koji je 2006. pogodio Aziju, otkrili su golemu podvodnu planinu u indonezijskom podmorju, koja bi mogla biti opasan vulkan, prenose u petak agencije.

Podvodna planina nalazi se oko 330 km od grada Bengkulua na obali Indijskog okeana, 1.300 metara ispod morskog nivoa. Njen prečnik je oko 50 kilometara, objavili su.

"Planina liči na vulkan zbog oblika i moguće je da je u njoj više od jednog vulkana. Moramo provesti dopunska istraživanja", rekao je u petak Yusuf Surachman Djajadihardja s indonezijskog geološkog instituta.

Ostaje nejasno je li 4.600 metara visoka podmorska planina još aktivna, ali ako vulkan izbije, bilo bi to "vrlo, vrlo opasno", rekao je naučnik.

Geološka istraživanja podmorja blizu otoka Sumatre provode indonezijski državni instituti u saradnji sa naučnicima iz Francuske i Sjedinjenih Američkih Država.

Istraživanjem tektonskih ploča u tom području Indijskog okena gdje je bio epicentar snažnog potresa koji je 26. decembra 2004. pogodio Aziju te izazvao cunami, nastoje bolje razumijeti uzrok takvih prirodnih katastrofa.

Cunami je 2004. usmrtio 230.000 ljudi u desetak zemalja.